Lite renoverings-bilder före och efter

Jag har som sagt pysslat lite med att renovera här hemma sen den olyckliga dag då mitt akvarium började läcka vatten. Mitt första projekt jag hade ställt in mig på att fixa var min tvättstuga men den fick som sagt stryka på foten på grund av mitt akvarium. Så medan torken går här hemma, i 3 veckor ska tilläggas, så smider jag min planer hur jag vill och bör göra för att det ska bli bättre både utseende och funktionalitet i huset. Hmmmmm, när väl allt var torkat och klart för återställning visste jag hur jag ville ha det, jag gick ut på nätet och sökte på "servicefinder" efter någon som skulle kunna tänka sig att riva väggen mellan vardagsrummet och köket samt bygga igen köksdörren och som pricken på i:et även förlänga väggen i min så kallade icke-hall, så att det skulle kunna bli något som liknar en hall.Jag inser till min fasa att golvet måste ju fixas till på ett eller annat sätt, så jag tar kontakt med den golvläggare som under alla renoveringar som gjorts i detta hus haft en del i - Micke på Allgolv. Han är helt suverän och har en otrolig magkänsla för hur jag åtminstone har tänkt mig slutresultatet. Så nu när allt är som det ska, förutom tapetsering av alla rummen så är projektet i hamn. Så här kommer lite före och efter bilder på hela renoveringen.
 
 
 
Före: Så här såg mitt kök ut från början med både dörr och vägg (till höger i bild). Man kan äve se en del av köksbaren. lägg märke till köksgolvet.
 
 
Efter: Så här ser det ut idag. Köksdörren är borta, väggen till vardagrummet är riven och köksbaren är borttagen. Det nya golvet är på plats. Självklart skall det upp nya tapeter men jag måste jobba och tjäna lite pengar för att kunna göra det. ;)
 
 
 
 
 
Före: Så här såg det ut från vardagsrummet och man ser det som ska föreställa en hall. Det är precis framför väggen ett uppsågat hål i golvet efter att akvariet läckt vatten under en natt. Läg märke till golvet.
 
 
Efter: Så här ser det ut idag, nya golvet på plats och väggar som skulle rivas är borta och väggar som skulle byggas är färdiga. Visst ja, jag köpte ju en ny ytterdörr med, vilket lyser upp lite eftersom den är vit.
 
 
Ja, det var väl allt för denna gången.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0