Så lätt att säga så svårt att göra!

Att ändra hur man tänker, läste jag precis på en blogg. Men hur gör man det? När tankarna spinner i väg i en nedåtgående spiral så är det min erfarenhet att det är otroligt svårt att vända tankar. Det är lätt att säga att man ska ändra sitt tänkande men det är ett tufft jobb att göra. När livets smällar avlöser varandra då är det svårt att hitta sitt inre lugn för att vända alla smällar till snälla klappar. Jag vet att det går men hur jag gör det har jag ingen aning om, det enda jag vet är att jag får verkligen lägga manken till om det ska lyckas. Se de små, små detaljerna av sitt liv som bringar en glädje, och därefter fylla på med mer små lyckliga stunder eller detaljer. Ska jag tillägga att jag just nu är en fullfjädrad "hobby-filosof"?
 
Bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0