Julstädning igång...

Japp, då kan jag konstatera att min julstädning officiellt är igång. Visst, den har väl varit igång en stund men nu kändes det mer konkret. Jag går in i lådor, skåp och garderober med den där känslan av att nu är det inte långt kvar till jul. Jag tycker alltid att tiden innan jul, då jag har fullt upp med att städa precis överallt, är den bästa tiden. Dels får jag allt städat (jag hatar vårstädning. på våren ska man vara ute) och dels så hamnar allt på sin rätta plats efter ett helt år med att det läggs på fel ställe och sist men inte minst, saker jag samlar på mig och inte använt under ett år, slängs, oavsett varför jag skaffade det eller fått det. När julafton kommer, eller rättare sagt den 23 december så vet jag att allt är ok, så jävla skönt. Ska tilläggas att under hela den här tiden så är det julmusik som dunkar från stereon, dagarna/kvällarna i ända. Den 23 december tas julgranen in och pyntas så att den lyser fint på kvällen och framför allt glittrar så där mysigt på självaste julafton. I år blir det tyvärr inte riktigt samma julafton som jag haft under de senaste 30 åren. Dels så jobbar jag själva julafton och barnen kommer inte förrän på juldagen.
 
Bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0