Etzio i en knipa

Ja, så är det. Igår kväll travar han ut efter han sovit och ätit, sen såg jag inte skymten av honom förrän mer eller mindre jag kom hem idag efter jobbet. Då har Etzio troligtvis blivit uppjagad i ett träd av räv eller annat djur i natt och där har han blivit sittandes. Jag upptäckte honom efter mycket om och men, ropandes med en ficklampa i högsta hugg för att höra honom mer eller mindre hela tiden men fick se honom i trädet 20 minuter senare. Jag har varit ute flertal gånger nu i kväll för att försöka locka ner honom men icke. Han bara jamar lite sorgset och tittar storögt på mig. Så jag har ringt till räddningstjänsten och pratat med dom, men de gör inga utryckningar för katter i träd, och skulle de göra det så kostar det också. Men brandchefen lugnade mig och sa att sen 70-talet har han aldrig hört att en katt inte tagit sig ner på egen hand. Ska tilläggas att brandchefen också var kattägare och tyckte lite synd om både mig och min katt. Så jag gör väl som vilken annan katt-ägare som helst, går ut till han ett par gånger till, ropar på honom och hoppas att han övertygas om att klättra ner. Håll tummarna nu.
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0