Våren?

När kommer våren? Visst idag är det ju "gutt" väder men på nätterna är det så kallt att isbjörnarna skulle tycka det var obehagligt. Herregud, det är ju påsk och förra året så hade vi uppåt 19 grader varmt. Visst, det behöver inte bli så varmt men 5-6 plusgrader även på nätterna skulle göra en himmla skillnad.
 
Ikväll ska den här gamla tanten ut på galej. Det är 40+ i stan och jag har faktiskt åldern inne plus lite till men det snackar vi inte så högt om. Jag och syster ska göra stan osäker genom att närvara vid denna tillställning. Det är som sagt inte ofta jag ger mig ut på stan för att gå på puben eller liknande, det faller mig inte i smaken att göra det, men ibland så händer det ju att det ordnas något nytt och annorlunda och då kan man ju hänga på. Jag är en hemmatant, jag trivs bäst hemma och någon gång ibland åka till vänner ta en fika och snacka bort ett par timmar eller åka till dotter och son och spendera en heldag med dom, då trivs jag. 
 
Idag tar jag tag i lite saker här hemma. Med det menas diska upp, plocka bort och tvätta. Jag äger en damsugare men den har fått vila väldigt mycket den senaste månaden. Idag dock, ska jag starta den och se om den fungerar eller om den dammat igen, hi, hi.
 
En glad påsk på er!
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0