Svårt att sova

Klockan är nu 02:34 och jag är vaken, tankarna snurrar hej vilt. Livet är för ömtåligt. Men vad är meningen med livet? Att leva det? Men vad är att leva livet? Är det att jobba och tjäna pengar? Är det att göra saker som faller mig in i tid och otid? För att kunna göra saker i tid och otid så krävs ju pengar, eller hur? Då tvingas man till att jobba för att få dom? När man väl har pengarna så ska man ju spara till något som man vill köpa eller måste köpa för den delen. Eller så planerar man att göra något roligt för pengarna t ex resa, kulturupplevelser eller annat i den stilen. Så varför ska man leva egentligen? Är ovanstående funderingar det enda skälet till att leva? Är det för att få en inre tillfredsställelse en kort tid som man sliter som ett djur ett helt år? Varför i så fall? Eller är det så grundläggande att vi lever för att föröka oss? Att få våra gener att överleva? Är det meningen med livet att möta och skiljas från människor man mött och ska möta? Är det meningen att hitta sin "själsfrände", och sen då? Åh, jag blir ju skogstokig bara jag tänker på detta. Är livet en enda stor prövning för något som är större? I så fall vad?
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0