"Nuckor!?"

Jaha, då var även denna jobbhelg över, har nu jobbat 3 helger i rad så det tär på mina krafter. Bestämde via telefon att en kompis och jag skulle luncha på tisdag, sen går jag in på mitt schema och ser att en utbildning är lagd på tisdag (min enda lediga vardag veckan som kommer), suck. 
 
Igår när jag jobbat färdigt sms:ar "syster" och frågar om jag vill titta på "mello" och dricka lite vin, självklart ville jag det. Så där satt vi i skorpetorp som två gamla nuckor, dricker vin, äter gott och tittar/lyssnar på melodifestivalen. Syster har ett litet x-tra hus på gården så där kunde jag sova, ganska mysigt litet hus med både kök och wc. Somnade som en stock och som sagt åkte iväg till jobbet vid 06:30. Väl hemma möts jag av en totalt översocial katt som slänger sig handlöst framför mina fötter vilket resulterar i att jag självklart kliver på hans svans. Etzio är så korkad så han bokstavligt siktar in sig på att krypa in under skinnet på folk genom att mer eller mindre få människor att "kliva" på honom. Fast resultatet var trevligt, han höll sig åtminstone 2 cm från fötterna resten av kvällen, men i morgon är det väl samma visa igen. Jag tror han lider av inlärningssvårigheter. Kan en katt lida av det förresten?
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0