"kom igen katten, det svänger"

Ja, så sa Baloo till Baghera i djungelboken. Jag hade förhoppningen att samma scenario skulle utspela sig hemma hos mig igår då jag har Baloo och skulle introducera honom till Etzio. När jag kom hem med Baloo igår så gör han utfall som om han stod inför en björn som skulle äta upp honom eller så såg han katten som en jättegod godisbit. Och jag som hade hoppats på att det skulle flyta på bra, men ack så fel jag har. Så nu har jag tyvärr Baloo instängd i köket, eller så är han med mig hela tiden fast då i koppel. Igår kväll när jag skulle lägga mig så inser jag att jag kan ju inte låta Baloo ligga hela natten instängd i köket så hunden fick sova i mitt sovrum. Jag är av princip emot att ha djur sovande i mitt sovrum, men som läget är så har jag inget val. Vid halvsju då vill Baloo gå ut och kissa, så det var bara att dra sig upp ur sängen och ta en liten sväng. Efter turen gick jag och la mig igen, tröttheten var alldeles för påtaglig. Kl 10 gick jag upp idag. Vi tog en liten vända och sen fick han vara bunden ute i trädgården en stund, jag ska senare idag ta en långpromenad med honom så han får vara ute lite längre. Etzio däremot börjar bli smått intresserad av vad det är för stort, pälsaktigt och skällande monster som lyckats och ta sig in i "hans" hus. Vem vet, det kanske är så att de två kan titta på varandra utan att för den skull vare sig bli äten eller ätas innan dessa dagar är över. 
 
Bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0