Panik X 5!!!!

Vaknar straxt innan sju och går ner i vanlig ordning, tänder akvarielampan och märker till min fasa - jag står i vatten!!!! Panik utbryter, fram med tömmningsslangen, håven och 8 hinkar. Sätter igång tömmningen och jagar de små usla fiskar jag nu har kvar till de mer eller mindre gav upp livsgnistan. Dumpar scalaren i ett spann och de andra 7 hamnar i ett annat spann, scalaren tycker om att äta upp mindre fiskar så därav får han ett helt eget spann. Plockar upp alla växter och stenar och börjar sakta men säkert försöka lokalisera var läckan är någonstans. Det är inte roligt när ett 60 Liters akvarium spricker (vilket jag hade ett för många år sen) än värre när man har ett 250 Liters vilket jag har idag. Eftersom jag bor i hus så blir paniken självklart ännu större, för varje husägare kan hålla med mig om att det man minst av allt vill ha i ett hus så är det fukt eller ofantliga mängder vatten på golv som kryper under plankor och bara förstör, kostnaden kan bli ohållbar. Så nu har jag tömt mitt akvarium och är i valet och kvalet om jag överhuvudtaget vågar att fylla upp det även om jag hittar var det läcker. Jag har ett litet runt akvarium som jag tillfälligt lagt ner och frågan är om jag ska sätta igång det eller åka in med fiskarna till djuraffären och sluta med akvarium helt för en tid. Hmmm, jag får fila lite på den idèn. På bilden ser ni hur det ser ut precis när jag tömt akvariet, två av hinkarna står på annat (lite varmare) ställe. Stackars fiskar.
 
 
Bye
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0