Jaktspindel (tror att den även kallas vargspindel)

Staplar ner till nedervåningen, sätter på kaffet, går på toa, hämtar kaffet, tar en cigg, sätter mig ute med kaffet och röker i lugn och ro. Kommer in sätter mig vid köksbordet och känner något som "killar" på höger tinning, tar handen och försöker rätta till håret för jag tror ju självklart att det är håret som lagt sig lite konstigt innaför glasögonen och döm om min chock när jag helt plötsligt får tag i en jaktspindel, fy fan. Det är nog en av det värsta jag vet så är det spindlar på mig. Visst dom får gärna vara i huset och göra nytta men fan inte i mitt hår. Så med stor rysning i kroppen så hämtar jag ett glas och fiskar upp denna spindel och lägger honom i gräsmattan. Fortfarande kan jag känna att det rör sig i håret och rysningen kommer som på beställning.
 
 
Idag ska jag till mönsterås och hämta en multimeter. Jag har som sagt lite problem med min mc och igår så gjorde sonen och jag lite uteslutningstekniker, så felet är antingen laddningsregulatorn eller så är det batteriet som laddar ur. Därav ska jag hämta multimetern och försöka utesluta laddningregulatorn. Barnens kusin och jag har planer på att dra till High Chaparral imorgon men funkar inte mc:n som han ska då får jag antingen ta bilen eller hoppa över resan, det är mer lockande att ta bilen än att missa detta. Fast å andra sidan är nog bilen det enda alternativet just nu, en ny laddningsregulator går på ca 2500 kr och ett nytt batteri till mc:n går på ca 800 kr (biltema) så mycket pengar att spendera bara för att kunna åka verkar inte så bra. Det kostar ju även att leva ett par dagar på High Chaparral också.
 
Bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0