Dagen efter

Ja då var midsommarafton över för detta året. Jag var som sagt i Skorpetorp och firade midsommar tillsammans med syster och två av hennes barn. Drog iväg in till stan innan jag skulle dit för att dels köpa läsk men också en blomma som tack för inbjudan. Så när jag kommer fram så blir det sill och potatis, gräddfil och gräslök mumma. Självklart lite kaffe på det och lite vin emellanåt. Senare på eftermiddagen serverades det jordgubbar med mjölk och lite mer kaffe och bara en kort stund efter det så blev det tårta. Herregud, jag var så stinn i magen och jag tackade gudarna för att jag valde den sommarklänning för hade jag haft byxor då hade jag varit tvungen att både knäppa upp kanppen och dragkedjan om jag skulle sitta, men som tur är så är klänning ett bra plagg sådana här dagar då man äter för typ en vecka framåt, men mycket gott var det. Sen blev det kortspel och snack för hela slanten tillsammans med mera vin. Det var väl runt halv tio på kvällen vi bestämde oss för att helt plötsligt grilla, så innan grillningen och ätningen var färdig så var klockan nästan midnatt. Så vi struntade i att vare sig diska eller plocka undan utan vi gick bara och la oss, tröttheten tog överhand både hos syster och mig. Så efter en god natts sömn så var det frukost och diskmaskinen fick jobba för kung och fosterland. Tack kära syster för en mycket trevlig midsommarafton.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0