Sommar och mc

Som skrevs innan så var jag ute en sväng i lördags, åkte ner till Nybro hem till sonen och mer eller mindre bara sa:
"- jag vill bada!!!!!!". Så sonen och jag kastade oss upp på mc:n och drog iväg och badade i en liten insjö långt inne i skogen, men dra mig baklänges, det var super skönt att få slita av sig hela mc-utrustningen, slänga på sig bikinin och hoppa i, åååååhhhhhh, vad skööööönt det var. Så sonen och jag simmade runt lite grand för att upp och sola en liten stund och sen i vattnet igen. Senare åkte vi tillbaka och tog lite fika hos "pappa", dotter stövlar in med lite fikabröd men är lika snabbt utanför dörren igen, kompisar skulle komma.
 
Både igår och idag tog jag mc:n till jobbet, helt underbart att gasa på lite på E22:an. Lagom svalt och härligt. Idag efter jobbet träffade syster och tog lite mat och kaffe samt pratade lite strunt en stund. Sen tog jag en tur ut mot Stångehamn och vad får jag se i backspegeln? Jo en vän så jag blinkar in vid en rastplats och han blinkar in han med och vi sitter och snackar en stund. Sen iväg till syster nr 2, ännu mer jävla kaffe och lite skräp-prat innan jag styr cykeln hemåt igen. Hinner inte mer än innanför dörren förrän jag går in på kontot och glatt överraskas av att skattepengarna nu har kommit, hääääärrrllligt. Nu känns det som om det vänt till det positiva igen, vad stor betydelse lite pengar har egentligen, sorgligt men sant. Är lite lugnare nu när det faktiskt finns en liten buffert om det skulle bli dåligt framöver.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0