Spikmatta

Vaknar ganska ofta med spänningshuvudvärk, det känns från pannan över huvudet genom nacken och ända ner till skulderbladen. Så idag tog jag ett initiativ som jag vet gör djävligt ont men försöker inbilla mig att det kanske hjälper i längden - jag la mig på spikmattan - far ända in i helvetet och tillbaka, så kan jag nog beskriva hur det kändes. Varför utsätter jag mig för denna tortyr, jo, kanske för att slippa knapra treo var och varannan morgon.
Självklart är jag ju en fegis och har på mig en t-shirt och lägger mig ner på detta tortyrredskap, det gör "lite" ont men jag känner ingen större förändring i huvudet, hmmm. Ska jag våga testa utan t-shirt? Man lever ju bara en gång, so why not. Jag tar av t-shirten och sakta lägger mig över spikmattan - åååhhh, dra ända....... fy farao vad det smärtade, jag kämpar med att kontrollera kroppens desperata försök att slänga sig av spikmattan. När jag lyckats få kroppen att stanna kvar är jag mer spänd än en fiolsträng, försöker intensivt att andas lugnt samtidigt känns det som om någon skär små snitt över hela ryggtavlan och inte nog med det häller lite salt blandat med sprit i såren. Det tar mig ungefär 5 minuter att övertala mig själv att successivt slappna av, och då som först känns det som om någon djävul sätter eld på ryggen oxå, vilket är lite skrämmande, hur i hela världen kan en sån hetta uppstå av sådan smärta? Nåväl, jag överlever och inbillar mig att om det gör så här ont med brinnande hetta så kanske det gör nytta i längden, så nu har jag bestämt mig för att försöka lägga mig på detta tortyrredskap åtminstone 2-3 ggr i veckan, om inte annat så blir jag fruktansvärt härdad på ryggen. Om inte annat så försvinner fokus från huvudvärken till smärtan i ryggen. Ska tilläggas att det nu är ungefär en timme sen jag gjorde det och det ömmar fortfarande på ryggtavlan. :( Fast huvudvärken är borta :)

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0