Mycket på gång

Det hände en liten grej häromdagen som så här i efterhand kan tyckas rolig. Son och jag busade lite häromdagen, men eftersom sonen är vuxen och jag inte så stark så resulterar det i alla lägen att sonen utan minsta ansträngning "lägger" ner sin mor och småler lite. Man kan jämföra det med Hulken som brottas med Tingeling. Så då bad jag sonen att han kan väl låtsas att jag är stark och "spela" med lite, vilket han gjorde. Problemet var att när jag knuffade till honom så "spelade" han att han fick att stark knuff och ramlade på ytterdörren. Ytterdörren gav vika och sonen ramlade på cementtrappan och slog i armbågen ganska kraftigt. Att ytterdörren gav vika innebär inte att den bara öppnade sig utan den gick faktiskt sönder, hela listen och låsjärnet på listen gick alltså sönder helt. Så vi var tvungna att använda bakdörren ett par dagar innan en hantverkare lagade dörren. Vi kunde inte annat än att småflina både sonen och jag för i princip allt går sönder känns det som. Det räcker med att tänka på något och då går det sönder, hmmm, besynnerligt.

Later


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0