Skärmtak och kedjesmörjning

Nu äntligen var det dags att ta tag i saker, d v s skärmtaket och smörja upp kedjan på motorcykeln. Jag började med kedjan, det är inte det lättaste att hantera själv med tanke på att jag inte har något centralstöd på min mc. Så eftersom den stod i garaget och garaget är väl ca +3 meter långt så backade jag mc:n till dörren och började smörja den delen på kedjan som syntes där, sen tog jag det i etapper, körde fram ca 10-20 cm och smörjde på så vis upp hela kedjan. Kedjesprayet jag använder är med teflon i så det gäller att kedjan är helt torr då jag gör det för annars "låser" jag in eventuell fukt som i slutändan kan leda till katastrof.
 
Skärmtaket blev nästa projekt idag, fram med den "långa" stegen, lite pappspik och sen jaga rätt på underlagspappen jag visste att jag hade någonstans i något förråd. När jag väl funnit "pappen" så fick gräsmattan agera bord för att mäta och klippa till rätt längd och bredd. efter lite bök och stök fick jag upp den relativt "lilla" biten av underlagspapp - fast även en liten bit takpapp kan ställa till med mycket besvär. Nu ska jag bara samla lite mer energi och lägga på den riktiga pappen som ska skydda både min trapp och dörr i höst/vinter.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0