På bättringsvägen....

Nu är det lilla livet på bättringsvägen (hoppas jag), var nere i Kalmar idag och köpte batteriet till min kära mc, så nu står det på laddning över natten sen hoppas jag att den är i god vigör imorgon. Då jäklar ska jag köra så hjälmen flyger ;)

Idag blev det tro det eller ej, gräsmattan som fick min fulla uppmärksamhet. När jag kommit hem från Kalmar så tog jag lite "java" och en treo (utvecklade en ganska kraftig huvudvärk under morgonen), sen tog jag det lugnt nån timme ungefär. Huvudvärken försvann och gräsklipparen åkte fram. Så nu under kvällsolen har jag bara njutit av att klippa gräset, det är lite som meditation för mig. Jag går där i mina egna tankar och allmänt njuter av dagen, härligt. En tanke som dök upp och jag ältade lite är varför säger man alltid (snarare oftast) jag håller tummarna...? Hjälper det verkligen? En del säger att man endast ska hålle en tumme, men min erfarenhet är att hålla vare sig en eller två tummar hjälper inte ett smack. Har det betydelse hur länge man håller dom eller har det betydelse när på dygnet man håller dom? Ja, sånt här totalt ointressanta tankar kan med jämna mellanrum dyka upp exempelvis när jag klipper gräsmattan :)

I morgon blir det jobb 07:00 - 15:00, sen ska jag ta mig in till stan och kolla på "fordonsträffen" kl 18:00, jag tycker det är kul att gå runt och kolla bilar, en del finare än andra. Kanske tar jag mig en fika på stan, det har jag inte gjort på ungefär 2 år nu, så det kan ju bli intressant. Undrar hur man gör? :D

Bye 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0