Mc tvätt och blank kedja.

Idag tog jag initiativet att tvätta min mc. Det är inte gjort i år, jag har ju inte kört så mycket än. Men ve och fasa när jag fick se kedjan... den var helt blank. Så det kanske var tur jag inte tog en sväng idag utan bestämde mig för att tvätta den istället. Så efter att jag vaxat upp den lilla gulingen så blir det som sagt även smörja in kedjan, det vore ju förargligt om något gick åt helvete bara för att jag inte är uppmärksam. Undrar om det kan ha varit körningen i regn som tog bort det lilla jag hade kvar på kedjan? För två körningar sen så var kedjan inte blank. Sen vet jag inte om jag tar en avtvättning på bilen också, den ser inte så fin ut full med kastanjeblommor och annat skräp som kommer från träd och annat som ligger mycket nära inpå. Här är bilder både på kedjan och en
nytvättad och vaxad Honda Firestorm -98. Himmla snygg, enligt mig själv förstås. :)
 
 
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0