"Klockren"

Har precis läst min dotters blogg om "lite kvällsinsikt", hon är helt fantastisk att uttrycka sig på ett roligt men kärnfullt sätt. Jag känner igen mig så mycket när hennes filosofiska sida kommer över henne, för många av de funderingar och tankar hon har om livet i största allmänhet har jag haft och har kvar än idag. Skulle det bli tal och att skriva om bibeln i modern fattning så vore min dotter den mest lämpade kandidaten, hon skulle skriva den så att den skulle bli en hit redan första dagen. Kära dotter, du är klart "klockren" i dina skriverier.

Jag är ledig idag, håller just nu på med skärmtaket utanför ytterdörren, tänkte att det kan vara bra att få taket på plats innan regn och snö kommer till hösten. Ja, jag påstår inte att jag jobbar i snabb takt, men väldigt sakta och säkert kommer jag successivt till saker som behövs göras. Jag skyller lite på jobb i det här läget. Jobbar man så mycket och intensivt så finns inte de resurser jag behöver för att starta upp större projekt när jag är ledig. Gårdagens insats måste jag ändå vara stolt över. Stängning i "förbutiken" kräver planering och kontroll, och det tyckte jag att jag hade igår. Jag hann med allt utom en grej. Förut så har jag i princip stressat så till den milda grad att jag knappt vet vad jag heter för att hinna med allt jag ska inför stängning, så framstegen har visat sig nu efter ungefär 8:de gången.

Nu ska jag ta "java" och fortsätta med mitt skärmtak, kanske kommer det en bild på det. Jag vet att jag skrivit om att lägga in bilder förrut och det blir inte, men skam den som ger sig. Ha tålamod med mig gott folk.

Bye

Kommentarer
Postat av: Martina

Naaaw, vad du är söt mamma. Men bibeln är nog det sista jag skulle tacka ja till att skriva om med mina egna ord. För jag skulle nog råka skapa en helt egen religion i sammma veva.

Du skriver också jäkligt roligt. Som inlägget innan detta. Man känner igen sig så jäkla väl :P



Puss puss från dottern..

2012-06-14 @ 21:59:03
URL: http://martiiny.blogg.se/
Postat av: Anonym

Självklart skulle du skapa en helt egen religion, men det är väl det som är meningen om man skulle få möjlighet att skriva om bibeln, vem fan tror på att det var en snubbe med skägg som fixade och donat med allt och inget?



Mammma

2012-06-14 @ 23:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0