Helt appropå kaffe...

Jobbade 09:30 - 15:00, när jag väl slutat så fick jag en snilleblixt, ringde min vän och frågade om hon hade lust att bjuda på kaffe, och visst hade hon det. Så sätter mig på "cykeln" och gasar iväg hem till vännen, och fick uppleva hur det är att köra mc i regn, trevligare har jag varit med om förrut. Lite nervös var jag för jag vet inte hur pass lätt man kan tappa väggreppet med mc, så lite lugnare än normalt körde jag. Väl hemma hos vän så blev det kaffe, jordgubbar, grädde och något hemgjort gott som liknade sorbé men smakade gudomligt, mumma. :) Sen pratade vi lite om diverse fenomen, upplevelser och annat smått och gott mellan himmel och gjord. så efter ca 2 timmar mellan regnskurarna tog jag farväl och körde hem till mig. Har satt in min mc i graraget och ska smörja min kedja så fort den torkat, troligtvis imorgon. Hela söndagen är jag ledig ska tilläggas hoppas vädret tillåter lite trädgårdsarbete det vore ganska härligt känner jag idag. Men jag vet att jag kan få en helt annan inställning till det imorgon, så då kanske det blir en tur med mc:n istället.
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0