Ateist!

Ateism = Åskådning som förnekar Guds existens.
Ateist = gudsförnekare
 
Slog upp ordet i mitt lexikon och fick beskrivet ordet ateist. Anledningen till att jag faktiskt slog upp ordet var att häromdagen så pratade jag med några vänner om detta och när en av dem säger ungefär så här -"är inte ateist, en som inte tror på något, vare sig satan, gud eller något annat. Men det är enligt lexikon en förnekelse av gud. Jag sällar mig till ateisterna, för jag har väldigt svårt att tro på guds existens. Jag kan inte för mitt liv tro att det är en enda som skulle ha skapat allt detta. Snarare tror jag på big bang teorin (nej, inte serien big bang theory). Det som gör mig mest förbannad när det gäller kristendomen är deras sätt att se på icke kristna. När min dotter gick i scouterna (som drivs av kyrkan, där vi bor) så kom hon hem en dag och sa att alla kristna är goda, och de som inte är kristna är onda. WTF, hur i hela världen kan de säga så till en tös på 7 år?? De borde skjutas. Så då tittade jag på min dotter och sa -"men det innebär att både mamma och pappa är onda då? För vi är ju inte kristna". Hon slutade på scouterna straxt efter. Jag har inget emot religiösa människor, så länge de inte försöker att omvända mig på något sätt och accepterar att jag inte är religiös och kommer aldrig att bli. Jag själv anser att de som är religiösa och de som säger att gud förlåter dom för i princip allt så länge de är troende, är en flock med människor med total brist på förståelse för sig själva och framför allt andra (icke troende). Vad i hela världen är det för skitsnack. Så allt ont (tro det eller ej) som religiösa gör förlåtes av gud och det är ett allmänt accepterat faktum? Men den här dåren i Ecuador (tror jag det var) som såg till att en hel församling gjorde självmord, är det guds önskan? är frågan som dyker upp i mitt huvud. Jag kan bli helt skogstokig när jag tänker på dessa idioter. Men jag ska iallafall tillägga att det finns människor som tror på gud och det är deras grej, och de gör inga tendenser att omvända mig på något sätt. Vi umgås som vilka vänner som helst. Vi accepterar och respekterar varandras tro, helt enkelt. Och det är så det ska vara.
 
Bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0