Storstädning kl 04:00????

Igår kl 03:20 vaknar jag av att son kommer hem efter jobbet. Nyvaket går jag ner till son och växlar några ord, detta skulle jag inte ha gjort, nu med facit i hand. För efter dessa "några ord", gick det inte att somna om. Så 04:00 bestämmer jag mig för att inte ens försöka ligga kvar i sängen. Jag går upp och får fullständig storhetsvansinne, jag börjar att storstäda!!. Så ut med mattor, plocka undan allt skräp som ligger överallt, sätta igång både diskmaskinen och tvättmaskinen, fram med dammvatten och sen var jag i full gång. Kl 12:00 hade jag satt telefonen på ringning och då hade jag endast köket kvar att våttorka. Så vid 12:30 slängde jag in de nypiskade mattorna och la på lite fräscha dukar, sen in i duschen för att åka till jobbet för jag började kl 14. Jag fick börja en timme tidigare för 2 av personalen hade blivit magsjuka så det behövdes lite assistance. Väl hemkommen igår kväll, så var det skönt att öppna dörren. Det luktade nystädat fortfarande och det fanns endast en tallrik på diskbänken (fast diskmaskinen var urplockad och tom) som sonen ställt där. Så idag har jag i princip bara satt igång en tvättmaskin och gått runt i huset och njutit av att det är skönt när det är städat. Nu blir det mer "java", väntar på telefonsamtal från en arbetskollega som ska ringa innan jag åker till jobbet igen kl 13:00.
 
Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0