Rastlös

Ännu en morgon med huvudvärk, tagit en treo och pimplar "java" i vild förtvivlan. Igår var jag rastlös, så till den milda grad att jag gick tidigare från jobbet (ca 30 min). Blev helt rådvill när jag kom ut till bilen, vad gör jag nu? Åker hem, sätter på kaffe och blir i princip sittandes, rastlös och helt oförmögen att komma igång med någonting. Senare på kvällen runt sjutiden får jag idiotslaget och drar iväg med bilen. Sonen undrar:
-"Vart ska du?"
-"Ut en sväng."
- "Ja, men vart?"
-"Ingenstans."
-"Varför?"
-"Jag är rastlös, jag måste åka en sväng."
Så jag drog iväg, körde runt stan och andra småvägar. Till slut hamnar jag längst ut på stångehamn, jag sätter mig på berget och bara njuter av solnedgången, vattnet som är helt stilla och tystheten. Jag njöt och kände rastlösheten försvinna. Det enda störmomentet var båten "Solkusten" som tuffade förbi med ett helt gäng av festande människor som skålade och skrölade - jag tror de försökte sjunga, och huset som låg några meter bort tog ner sin flagga. Det började mörkna och jag blev uppvaktad av ca 1000 mygg, så jag tog till flykten och satte mig i bilen, mediterade en stund och drog iväg hem. Väl hemma dyker sonen in och säger "hej då", vi drar in till stan. Så lugnet sprider sig i huset och jag går och lägger mig efter jag tittat på filmen "When Harry met Sally", kanon bra film, en klassiker enligt mitt tycke.
 
Bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0