Akvarierengöring

Nu i helgen har jag gjort storrengöring av mitt akvarium. Det är på ca 250 liter och det tar sin tid innan det blir färdigt. Jag brukar göra så att jag har en slang som suger ut vattnet direkt till gräsmattan och sen har jag vattenslangen som jag hela tiden fyller upp med nytt vatten. Så håller jag på i ett par timmar tills vattnet inte är grumligt längre. Enda nackdelen med denna rengöring är att fiskarna får bo i ett spann under den tiden. Men som tur är så sker detta bara 1 ggr/år. Jag har som sagt inte många fiskar i det just nu, men när nästa lön kommer så köper jag nog in ett stim med småfiskar. Jag har som bilderna visar, två glasmalar, tre rosenmunstera (gick inte få en bra bild på dom) och även två scalarer (melerade) men de har en förmåga att se allt som är mindre än dom själva som mat.
 
Bye
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0