Ledig dag

Ja, idag är jag ledig. Tog mig en rejäl sovmorgon vaknade 07:16 gick upp en sväng och gick och la mig igen, härligt att kunna göra det. Påsken jobbar jag fredag till måndag, det gör inte mig något för jag hade inte planerat något inför påskhelgen ändå och ganska "goa" pengar blir det ju en sån helg. Har byggt upp ett lager av papper som skall sorteras in i pärmar, det är konstigt att jag inte kan göra det med en gång utan jag väntar heller och gnäller sedan att jag får lägga för mycket tid till att rensa undan alla papper. Jag tror att jag trivs när man fyskiskt "ser" att det blir undanröjt, skrivbordet, köksbordet, trappan och sybordet blir rensat. Om jag rensar undan efterhand så blir det ju inte synligt att jag rensat, konstig inställning kan tyckas men det är enda förklaringen jag har för detta beteende.

Tänkte ge mig ut på en mc sväng idag men inser att jag måste göra annat också när jag är ledig. Så nu sitter jag här och försöker med alla medel att undvika ta tag i sakerna, vilket inte är så smart men när i hela världen ska jag isåfall skriva här ;) Så för att undvika att sätta igång med saker jag borde göra ska jag nu gå och sätta på mig en kopp kaffe och filosofera över varför jag är som jag är. Vem vet jag kanske lyckas att undvika att göra något överhuvudtaget idag. :)

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0