Long time, no see

Hmm, frågan är om jag ska ha en blogg. Att uppdatera den ett fåtal gånger om året ger väl ingen glädje antar jag. Men det är dock ändå kul när man väl hamnar i skrivartagen, det är så mycket svårare att skriva en hel bok ;)

Jag har fått för mig att skaffa mc-kort. Ja, nu är det uppkörning på gång - för andra gången ska tilläggas. Första gången skakade jag som ett asp-löv och det är ingen bra kombination i samband med mc-körning. Men vi får väl se nu på tisdag om jag kan lägga band på nerverna. Jag har nog kört snart upp till 30 lektionstimmar för att komma där jag är nu, och det ska tilläggas att det är f-n inte billigt. Det kostar 800 spänn för varje lektion. Det är dock ändå besynnerligt att jag kan lägga ner så mycket pengar på mc-kort och ändå inte ta alltför många lån och klara mig. Vad i hela världen har jag lagt pengar på innnan detta??? Klart är iallafall att när jag väl har fått mitt mc-kort ska jag lägga undan pengarna och sen ska son och jag dra ner till Danmark nästa år. Ja, sonen lyckades faktiskt första gången och fick sitt mc-kort i tisdags, jag blev jätte-glad, och han med.

I år fick jag faktiskt nästan 5 veckors semester med undantag av sista helgen, då hoppade jag in lite extra på mitt andra jobb, för det hade hänt lite ledsamheter. Men det har inte blivit många knop i huset eller trädgården utan all min tid har lagts på mc-körning både privat och på skola. Men när jag inte kört så har jag "latat" mig mest hela tiden, vilket jag ansåg att jag var värd. Förra året fick jag faktiskt 7 hela semesterdagar, resten jobbade jag.

Hörs nån annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0