Trevlig påsk, blev det.

Jaha, så var denna påsk över. I torsdags var jag nere hos "pappa" med son, dotter och hennes sambo. Vi åt påskmiddag med efterätt och ostbricka lite senare på kvällen. En självklarhet på "familjens" fester är singstar och dansmatta, så lagom mätta och otörstiga började det dansas och sjungas för fulla halsar. Det är så himla kul att låtsas vara någon typ av sångstjärna ;) för man hör inte sig själv riktigt ordentligt och orden man sjunger är inte så viktigt som tonläget. Så i princip kan man humma igenom en hel låt och ändå få höga poäng, nice. Vi sov alla över hos "pappa" och dagen efter fick sambo åka iväg för han skulle jobba. "Pappa", sonen, dottern och jag gick en promenad på ett par timmar runt Nybro och återvände för en eftermiddagsfika med film. Sent omsider åker sonen och jag hemåt. Dagen efter kommer jag upp relativt tidigt ca 08:00 och fixar lite frukost och sen går jag ut i min trädgård och börjar räfsa gamla löv, det blev så fiiint. På eftermiddagen kördes sonen till flickvännen i Högsby för avlämning resten av helgen. Själv åkte jag hem och fortsatte räfsa lite till. Söndagen började med en liten sovmorgon för att senare gå ut i trädgården och räfsa igen, ja, jag vet - det är en stor trädgård och det tar faktiskt lång tid att få bort alla dessa förbannade löv som kommer både från grannar och skog runt omkring. Söndagen forsatte i räfsans tecken - förvånande va? På eftemiddagen softatde jag mest och tvättade lite kläder och donade med datorn.

Idag gick jag upp vid 04:30, skulle börja jobba vid 06:00 på Maxi. Efter jobbet handlade jag lite och åkte hem med ambitionen att fortsätta min vårstädning i trädgården, men det sket sig. Jag var alldeles för trött och tog mig en tupplur i stället. Senare kommer "pappa", son och dotter och hämtar skor till sonen jag köpte idag och tog en snabb kopp kaffe innan de pinnade iväg till Nybro alla tre. Lugnet la sig igen och jag har nu suttit vid datorn i ca 3 timmar och fipplat lite samt skrivit här förstås ;) I morgon startar det vanliga jobbet igen och jag är i stort behov av att gå och lägga mig. Har påbörjat en vana att jag ska lösa soduko innan jag somnar, det innebär att jag mer eller mindre kommer i säng för sent varenda kväll.

Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0