Stackars kompis

Som vanligt har son och jag en överenskommelse att när han vill åka med mig hem efter skolan så skickar han ett sms och förmedlar detta. Idag hände det och jag hämtade son med kompis i stan. "-Jag ska bara in en sväng på Maxi och handla lite, sen måste vi tanka innan vi åker hem", var min första kommentar när jag möter upp dem. "-Tar det lång tid?, undrar son", "-nejdå, svara jag". Så här i efterhand så är ju "lång tid" alt. "in en sväng och handla" relativ. För mig är en sväng att jag går in och handlar de förnödenheter jag behöver, och lång tid antar jag att jag kan kalla det för när jag handlar lite mer och det tar 2 timmar innan jag är färdig. Så när jag har handlat färdigt så får jag lite spydiga kommentarer om tidsperpektivet som jag angav och pojkarna uppfattade. Men kompisen suckade ljudligt men med en liten gnutta förståelse, tills jag sa att vi måste tanka på Jet, "-TANKA PÅ JET" var responsen från kompisen. Det sas inte med ilska men mer åt uppgivenhet om att åka bil hem med mig är inte ett alternativ i framtiden om jag har andra ärenden att uträtta på stan. Stackars kompis. Men jag lovade min son att hädanefter förmedla de gånger jag kommer att handla, fixa eller kolla något innan vi åker hem via sms.

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad var det för en grinig kompis. är man över 20 så har man ALLTID ärenden att uträtta :P

2010-04-29 @ 09:08:33
URL: http://martiiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0