Sluta röka

Jaha, nu är jag inne på vecka 4 och på söndag kl 10:30 har jag officiellt varit rökfri i 1 månad, jippi. Det konstiga den här gången är att jag inte haft det lika svårt att sluta som förrut. Abstinensen har inte varit speciellt påtaglig, men visst, några dagar med "buttert humör" har jag haft, där jag kan hugga halsen av en ynklig människa som råkar säga "god morgon" på "fel" dag. Började med inköp av nikotintuggummi, plåster och sugtabletter. Har idag inga plåster och inga större behov av sugtabletterna, dom ligger bara i väskan och tar plats mer eller mindre. Däremot så tuggar jag tuggummi, men har idag gått från 4 mg till 2 mg och det har funkat jättebra idag. Lyckas jag nu bli rökfri så kommer jag definitivt inte påbörja denna ohyggligt dyra vana en gång till, jag har gjort tabben nu 2 ggr, så tredje gången gillt va? Men det är nog som många människor påpekar - en gång rökare, alltid rökare. Det är ju likadant med alkoholister, de kan aldrig mer ta någon alkohol igen. Men vem fan dör av att inte röka eller kröka för den delen. Nu ska det tilläggas att alkoholproblem har jag inte idag men visst uppskattar jag ett glas vitt vin med jämna mellanrum.

Vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0